à elle vide

production 2007

concept: Agata, Demetrio, Teodora Castellucci, Eugenio Resta
with Teodora Castellucci, Agata Castellucci
choreography, costumes: Teodora Castellucci
original music: Demetrio Castellucci
lights: Eugenio Resta
plastic arts: Chiara Bocchini
realization of costumes: Gabriella Battistini, Carmen Castellucci
production: Dewey Dell
thanks to Valentina Guidi, Chiara Bartolini, Francesca Bartolini
special mention GD’A 06/07
project participant Aerowaves 2008/The Place, London

25 minutes

**english version following

Il lavoro si concentra soprattutto sulla creazione di un vuoto tra due personaggi.
Due animali. Due figure. Due disegni.
Il primo. Rosso. Il Gallo. Il secondo. Bianco. Lo Scorpione. Due caratteri che si rispecchiano nell’espressione, nel comportamento, nel movimento. Pare esista un vago, lontano riferimento al “cartone animato”, all’ “animazione”. Ogni tanto affiorano voci spezzate e mosse da un tormento. Forse le voci di brandelli di cartoons depositati nella nostra memoria? Il movimento del Gallo è altero; scruta e osserva lo spazio come se fosse il depositario di un mistero. Il movimento dello Scorpione è l’immobilità precisa, sicura, mentale, di chi si trova nella stasi prima di attaccare. C’è un’eleganza impalpabile, inenarrabile, arcana. Il rosso del Gallo, il suo colore diventa il suo movimento. Il bianco dello Scorpione, la sua sospensione diventa la sua voce. Il nero dello spazio diventa il tempo di una relazione vuota. Forse mi trovo di fronte ad un’idea di cartone animato. Semplicemente.

This performance is mainly focused on the creation of a void between two characters. Two animals. Two figures. Two drawings.
The first. Red. The Rooster. The second. White. The Scorpion. Two natures that are reflected in their expression, in their behaviour, in their movement.
It seems there is a vague, remote reference to “cartoons”, to “animation”. From time to time it is possible to listen to broken voices, moved by an agony. Might these voices be fragments of cartoons that are deposited in our memory? Black eyelashes, excessively long, surround the dark eyes of the two beings, the Rooster and the Scorpion. Melancholic looks come out of the faces and a strange and powerful pride wraps them. Everything outcrops, a little bit and time after time. The Rooster’s movement is haughty; it surveys and observes the area as if it were the keeper of a mystery. The Scorpion’s movement is the precise, certain and mental stillness of the one who is in a standstill before attacking. There is an intangible, indescribable and arcane elegance. The red of the Rooster, its colour becomes its movement. The white of the Scorpion, its suspension becomes its voice. The black of the playing area becomes the time of a void relation. Perhaps I stand before an idea of cartoon. Just that.

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